21. heinäkuuta 2014

Neulekuulumisia

Olen ollut melko laiskalla tuulella käsityörintamalla. Johtuneeko tuo kuumasta ilmasta vai mistä, mutta ei ole huvittanut edes hipelöidä lankoja. Hitaasti mutta varmasti olen kuitenkin saanut muutaman työn alulle.

Tiskirätit virkkasin kesäkuun lopulla. Ne kävi jo mutkan pesukoneessakin ja ovat lähdössä kummitädilleni koekäyttöön. Lankana Novitan Bambu, koukku 3,00mm. Menekki yhteensä 73g.
Näitä tehdessä katselin Sword Art Online -nimisen animesarjan :)

Afrikankukkaa pukkaa; Fatty Lumpkin valmistuu pala palalta. Se on menossa kummitytölleni synttäri- tai joululahjaksi loppuvuodesta :) Vielä on siis aikaa virkkailla. Näitä on kyllä ihana tehdä, valmistuvat nopeasti.
Koukkuna 3,00mm ja lankoina olen käyttänyt Novitan Nallea (valk), Gjestalin Maijaa (lila & pinkki) sekä Kotikulta Villainen -lankaa (vaal. pun.).

Palajakkuakin olen aloitellut Novitan Huurre -langasta. Lanka on aivan mun väristä ja muutoin ihanaa, mutta sen purkaminen ja selvittely on melko syvyyksistä. Alkuun aloitin kerän sisältä (ensimmäinen pala), mutta päädyin kuitenkin jatkamaan kerän ulkopuolelta, koska sisusta oli koko ajan ihan tuhannen solmulla. Suosittelen siis sullekin ;) Ohje löytyy Moda 9/2013 -lehdestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttisi tekee minut iloiseksi! ^^