12. elokuuta 2012

Koska olen välillä laiska ottamaan kuvia (johon aina löytyy joku tekosyy - kuten se, että kuvattava on hieman hankala asetella hyvään asentoon), esittelen nyt keväällä tekemäni "pyykkipussin" ja viime kuussa valmiiksi saadut amigurumit.























Kun Novitan kesä 2012 -numero kolahti postiluukkuun, innostuin heti kuvassa olevasta, harmaasta kassista. Se oli mielestäni niin eteerinen ja jopa kaunis, että halusin sellaisen heti.
Koska olin päättänyt kuluttaa laatikossani olevia lankoja pois, ei uuden langan ostaminen käynyt laatuun. Päädyin sitten vaaleanpunaiseen ja ruskeaa drops eskimoon ja vaaleansiniseen cortina exlusiveen, joita kaikkia minulta löytyi kaksi kerää.
Alkuun oli hieman hämmennystä ohjeen kanssa, mutta kun pääsin vauhtiin, tajusin viimein kuinka se kassi siitä lähtee rakentumaan.
Yhden illan sitä väkersin, seuraavana päivänä huovutin pesukoneessa pyyhkeiden kanssa, ja siitä lähtien se on roikkunut minulla ovenkahvassa pyykkipussina.
Etenkin nyt, kun asun itsekseni ja minulla ei ole tilaa likapyykkikorille, tämä on ollut hyvä apu kun sitä pyykkiäkään ei niin tuhottomasti pääse syntymään. Se ei vie tilaa ja on ihan sisustuksellinenkin juttu.. :) Olen ollut todella tyytyväinen.















Eräänä sateisena iltana valmistunut pikkupupu.
Ohje kirjasta "Amigurumi". Kyllähän se näyttää aika erilaiselta kuin ohjeessa, eikö?




Olin pitkään himoinnut samaisesta kirjasta myös kuvassakin näkyvän seepran ohjetta, ja kaivelin sitten eräänä sunnuntaina lankoja ja mietin, kuinka raidoittaisin sen. Harmaan sävyjä oli montaa erilaista, valkoista vain puhtaanvalkoisena, eikä mikään tuntunut matsaavan keskenään.
Sitten käteen osui kerä ruskeaa, pehmeää, 100% villalankaa...
Lopputuloksen näette kuvista :)























Heppahan siitä tuli! Se valmistui nopeasti harjaa lukuunottamatta, jota väkersin useamman tunnin, sillä halusin siitä todella tuuhean. Silminä Lahden kauppakeskus Karisman Sinellistä edullisesti löytämäni ruskeat turvasilmät (kannattaa käydä hamstraamassa - kuten myös kuonoja!).
Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen, sillä se onnistui paremmin kuin osasin toivoakaan.


Tässä vielä kuva tämän päivän tunnelmista pihalta. Pilvet muodostavat koko ajan upeita kerroksia taivaalle..

1 kommentti:

Kommenttisi tekee minut iloiseksi! ^^